21.04.2016
Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας,σχετικά με τη δημοσίευση απόφασης του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (Σ.Ε.Ε.) για άμεση απόσυρση ή τροποποίηση της επίμαχης φράσης "χτύπα, χτύπα σαν άντρας" σε εμπορική διαφήμιση γνωστής α
To καλό νέο της ημέρας δεν είναι ότι ζητείται πλέον και επίσημα η απαλοιφή μιας επίμαχης και δυνάμει επικίνδυνης φράσης από εμπορική διαφήμιση, αλλά το συμπέρασμα ότι ο μόνος αγώνας που δεν έφερε αποτέλεσμα ήταν εκείνος που δεν δόθηκε ποτέ.
Ο λόγος για την απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) που δημοσιοποιήθηκε χτες –μετά από σχετικό αίτημα της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων- και που εκτιμά ότι η διατύπωση «Χτύπα, Χτύπα σαν άντρας» στη διαφήμιση γνωστής εμπορικής αλυσίδας από το στόμα γνωστής αοιδού, προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 4.1 του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης - Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε) και πρέπει να τροποποιηθεί εντός 2 ημερών σε όλα τα μέσα.
Χωρίς καμιά διάθεση να «ευλογήσουμε τα γένια μας» αισθανόμαστε δικαιωμένοι σαν Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι.), που επιδείξαμε έγκαιρα αντανακλαστικά απέναντι σε ένα τέτοιας έκτασης και ουσίας ζήτημα δημοσιότητας. Μα πιο πολύ αισθανόμαστε δικαιωμένοι από τις αντιδράσεις φορέων και οργανώσεων, αλλά και μεμονωμένων γυναικών, που ακολούθησαν τη δημόσια παρέμβασή μας και που αυτές συνέβαλαν σε ένα θετικό αποτέλεσμα.
Ελπίζουμε στο μέλλον να μην ξαναχρειαστεί να παρέμβουμε δημόσια για παρόμοιο θέμα και καλούμε τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας, να εξαλείψουν από τους τρόπους προώθησης των προϊόντων τους κάθε ρητορική που αναμοχλεύει αρνητικά στερεότυπα.
Το Γραφείο Τύπου του Κ.Ε.Θ.Ι.
Continue with the following